Dilema veche si Conspiratii si Comploturi

 

Nu o sa inteleg niciodata pe cei care scriu “ folosim [x] pentru ca il foloseste si[…] si pentru ca e [open source] “ . Criteriile ar trebui sa fie

1. ce functionalitati are

2. cit de usor se poate folosi

3. cit de usor se poate mentine

4. cit de usor se poate modifica

Dar ma rog – daca DilemaVeche a trecut pe Drupal, sper ca stie ce a facut!

Iar sa scrii “Am descoperit, cu plăcere, existența unei pagini de Facebook, realizată de cititori, pe care nu o putem opera sau controla. Şi un cont de Twitter – http://twitter.com/dilemaveche -, realizat tot de un cititor. Într-o epocă "personal media" intenţiile utilizatorilor de web ajung mai departe (şi mai repede) decît orice strategie de marketing. De aceea nu vom apela la regulile proprietăţii intelectuale ca să controlăm fluxul informaţional al cititorilor şi felul în care aceştia aleg să împărtăşească opinii şi idei prezente în revistă. Ne dorim cît mai multe conturi de Twitter ale cititorilor de Dilema veche.” intrece orice asteptari. Are o problema – “De aceea nu vom apela la regulile proprietăţii intelectuale ca să controlăm fluxul informaţional al cititorilor “ – nu este fluxul informational al cititorilor, ci al unui cititor. Si tare as vrea ca acel cititor sa posteze , la un moment dat, reclame la cazinouri / site-uri porno / etc. Sunt curios cit de bine se vor simti dupa aceea…Dar , ma rog * fiecare cu alegerile lui in viata…si probabil amindoi ar trebui sa recitim motto-ul :

“Este o greseala la fel de mare sa ai incredere in oricine si sa n-ai incredere in nimeni” Seneca

Din Bucurii nepereche  , de Teodora Costa, mi-a placut cel mai mult :”Roiurile de fluturi albaştri explodînd în jurul meu pe cîmpie;” – unde mai gasim asta in ROmania ?

Andrei Plesu despre Actori, gazetari, politicieni

“Orice cetăţean – zice Constituţia – are dreptul să aleagă şi să fie ales şi, pînă la un punct, decizia cuiva de a se implica în treburile cetăţii are un ce lăudabil.”

De la Ştiri nebăgate în seamă am selectat “Cele mai detestate profesii”  : agent de asigurari, politician, sofer de cursa lunga. Mai sunt si altele, dar le puteti citi la http://www.dilemaveche.ro/sectiune/pe-ce-lume-traim/articol/stiri-nebagate-seama

Robert Skidelsky scrie despre principala problema a Euro gol-goluţ :” De fapt, criza mediteraneană a dat în vileag defectul de lungă durată al zonei euro: absenţa unei guvernări unice. Pentru că zona euro nu este „zona monetară optimă“ are nevoie de instrumente pentru a face faţă aşa numitelor „şocuri asimetrice“, şocuri care îi afectează pe membrii UE în mod inegal, în mod special de o Trezorerie împuternicită să impoziteze şi să împrumute, şi de o Bancă Centrală care ar juca rolul „Creditorului“ de ultimă instanţă pentru băncile membre”

Daca vreti ca sa puteti convinge copiii sa citeasca, cititi neaparat Cititul e un lucru foarte mare  : “Cît de des ne văd fiii noştri căutînd o informaţie într-o carte şi nu pe un site? De cîte ori pe săptămînă, familia întreagă îşi îngăduie un răgaz pentru a răsfoi pagini de hîrtie, şi nu de net? Cît de des sîntem dispuşi să renunţăm la drogul numit televizor, pentru o discuţie în pijamale despre un personaj, o istorie, o descriere găsite între filele unei cărţi?”

Iar Adrian Cioroianu ne povesteste prin ce a trecut Dnul Goe concluzionind in Reabilitarea postumă a domnului GOE :  “Vă place, nu vă place, se prea poate ca dl Goe să fi fost, şi el, un martir din acest memorial al durerii.” – eu nu prea cred…. s-ar fi putut sa ajunga chiar tortionar ?

Mi-a placut inceputul rubricii lui Dan C. Mihailescu din Privilegiul bătrîneţii : “Ce-i drept, trebuie să ai 50-60 de ani şi să-ţi fi pus numele pe un număr de cărţi ca să fii onorat în ditamai Dilema veche cu o rubrică precum aceasta, semn de dulce trufie, orice s-ar zice. Aferim!”

Iar matei Martin vorbeste despre expozitia despre  interactiuna intre artele vizuale si televiziune gazduita de  Muzeul de Arta Moderna din Viena , Cu telecomanda prin muzeu. Selectez una din ele  : “ Dan Graham se joacă de-a memoria (Present Continous Past(s), 1979). Instalaţia este compusă dintro încăpere cu pereţi-oglindă. O cameră video transmite cu un delay de zece secunde ce a filmat în oglinda de vizavi.Vizitatorul instalaţiei intră în încăpere, se priveşte în oglindă, se întoarce la dreapta şi vede pe ecran cum intră în casă, se uită în oglindă etc. Confusing & amazing. Simplu şi cu mesaj.”

Daca va pasioneaza Istoria , cititi L-am moştenit pe Aristotel prin musulmani? – interviu cu Sylvain GOUGUENHEIM . E foarte interesant –si apare si linsajul rapid. Totusi, as vrea ca Dilema sa faca “audiatur et altera pars

Iar reclama timpita cu Cream isi gaseste descrierea justa in articolul lui Petre Barbu, Reclamele s-au rătăcit în criză  : “Mesajul reclamei TV: dacă mănînci snacks-urile Lotto întinereşti şi viaţa ta va fi frumoasă! Totuşi, mă întreb cui i se adresează această reclamă: pensionarelor? Este cumva un spot pentru Gerovital, dar, dintr-o regretabilă greşeală, s-au băgat snacks-urile Lotto?”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *