Constantin Rudnitchi scrie despre https://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-si-opinii/pe-ce-lume-traim/controlul-preturilor-cea-mai-riscanta-interventie-2281581.html : << În paranteză fie spus, mult mai dură decît plafonarea adaosului comercial la 20% este formularea: „cota de adaos comercial practicată în mod cumulat pe întreg lanțul de distribuție, indiferent de numărul distribuitorilor de pe lanț, poate fi de maximum 5% față de prețul de achiziție la care se adaugă cheltuielile operaționale”. Citirea actului normativ arată că, de fapt, cota de adaos impusă este de 5% și nu de 20%. >>
Andrei Cornea e sarcastic despre https://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-si-opinii/situatiunea/fara-discriminare-pozitiva-2281575.html : << Totuși, cine ar mai accepta o competiție sportivă unde unii competitori ar primi puncte în plus (sau metri în plus la alergare) numai în baza faptului că națiunea lor a fost în urmă cu un secol-două persecutată? >>
Sever Voinescu viseaza despre perimarea imaginii in lumea AI https://dilemaveche.ro/sectiune/editoriale-si-opinii/tilc-show/inteligenta-artificiala-si-omul-medieval-din-noi-2281572.html : << În acel moment, formule precum „am văzut eu la televizor” sau „am văzut eu pe Internet” sau „am văzut eu fotografia clară” își vor pierde caracterul peremptoriu. Imaginea își va pierde forța probantă. Imaginea își va pierde obiectivitatea. Dar, evident, nu va dispărea, ci va prolifera. Astfel, imaginea își va regăsi rolul simbolic, căci cel de martor obiectiv, „curat” și limpede va dispărea. Imaginea va fi importantă nu pentru că arată ceva, ci pentru că spune ceva. Spune ceva de dincolo de ea. Oamenii nu se vor mai raporta la imagini ca la un adevăr material, ci ca la un simbol al unui adevăr pe care mintea lor va fi nevoită să-l descopere. Adică oamenii vor regăsi exact relația pe care omul medieval și cel renascentist o aveau cu imaginea. Sau, cum se spune acum, cu iconicul. >>
Mi-a placut finalul articolului Stelei Giurgeanu https://dilemaveche.ro/sectiune/societate/prietenii-falsi-2281518.html : <<
În ceea ce privește folosirea acestor pseudoanglicisme, Oliver Baer, profesor al Asociației limbilor germanice, conchide că acestea sînt absolut îngrozitoare pentru un britanic: „Germanii folosesc expresia Oldtimer pentru a desemna o mașină veche. De-a dreptul oripilant. Oamenii nu înțeleg că britanicii folosesc Oldtimer în cu totul alt context”.
Departe de a fi mîndri că limba engleză cotropește celelalte limbi, britanicii înșiși sînt sceptici. Căci nu este nici un motiv de laudă cînd își văd limba mutilată.
>>