Andrei Plesu despre beneficiile impuse de comunism populatiei ( nu se pune pentru patura conducatoare …) in https://www.dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/binele-raului-totalitar : va las sa cititi.
Andrei Cornea se declara de mijloc in https://dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/nu-vreau-sa-salvez-planeta : <<Știe că există schimbări climatice, dar afirmă, spre furia „eco-salvatorilor“, că întotdeauna a fost așa, mult înainte de civilizația industrială. Nu uită că, pe vremea vikingilor, Groenlanda era „verde“ (de asta au și numit-o așa) și, invers, că pe vremea lui Bruegel cel Bătrîn, gerul și gheața erau iarna constante în Țările de Jos, ceea ce se vede din tablourile maestrului flamand. Pe deasupra, are prejudecăți de tip post-colonialist: de exemplu, crede că civilizația europeană a fost superioară în multe privințe celorlalte mari civilizații, așa cum crede și că omul e nu doar un animal social, ba chiar că e mai mult decît un animal, deși nu știe ce este și de unde vine acest „mai mult“. Mai are și alte prejudecăți oribile, cum ar fi că, deși școala nu trebuie să oprime copiii și nici să 9i plictisească, ea nu trebuie să fie nici un alt loc de joacă, fiindcă învățătura rămîne dificilă în ultimă instanță, iar disciplina și efortul sînt necesare. E de părere că există progres, adus de științe și de structurile liberale socio-politice, și nu de gargara ideologică. Crede că pretențiile ecologismului radical sînt absurde, fiind elucubrațiile unor răzgîiați de sisteme politice opulente și care nu înțeleg că noile tehnologii agricole au salvat realmente de foamete miliardele de oameni de azi.>>
Horia Corches e tehnic despre schimbarile din predarea gramaticii limbii romane in https://www.dilemaveche.ro/sectiune/tilc-show/articol/un-frankenstein-bintuie-prin-oras : <<Nu e o vină a profesorilor neapărat, ci a sistemului, care a dorit inițial să schimbe în bine, propunînd o programă nouă, cu o viziune mai modernă, dar care a generat Frankensteini prin absența unor formări coerente, articulate și aplicate, nu în termeni de generalități, și mai e vina sistemului pentru că nu a reușit încă să explice clar și în spiritul acestei programe școlare cum va arăta evaluarea de la sfîrșitul clasei a VIII-a. Din păcate, din nou, cei afectați sînt elevii. >>
Cum ajungeau germanii din RDG in RFG cititi la Mihaela SImina, https://dilemaveche.ro/sectiune/tilc-show/articol/din-rdg-in-rfg –merita!
Iar Iaromira Popovici re-vizioneaza Pe aripile vintului in https://dilemaveche.ro/sectiune/societate/articol/scarlett-ohara-revisited : <<Am învățat, prin toate reinterpretările astea, s-o înțeleg mai bine pe Scarlett O’Hara fără s-o admir întotdeauna, uneori chiar compătimind-o. Rămînîndu mi, totuși, un ideal. Căruia începe să i se adauge și un procent tot mai mare din Melanie.>>