Andrei Plesu scrie dragut despre discutia cu Basescu in O parabolă profană . Ma rog – perspectiva proprie despre ce ar fi trebuit sa faca altii ….
Mi-au placut probleme austriecilor relatate de Mircea Vasilescu in Pahar de stînga sau de dreapta? : "La Viena, apa de la robinet vine din munţi, deci e foarte bună. Şi, pornind de aici (şi pentru că e un vechi cititor dilematic), îmi spune că problema apei de la robinet e, mai nou, un subiect de dezbatere. În unele localuri, ţi se aduce, dar o plăteşti; în altele, nu plăteşti, dar chelnerul te invită să ţi-o iei singur; în fine, există şi localuri în care ţi se aduce la masă şi nu plăteşti. Nu prea înţeleg ce e de dezbătut aici: fiecare patron sau şef de local hotărăşte cum crede mai bine şi ţine seama de reacţiile clienţilor. Dar prietenul – care stă de douăzeci de ani acolo – îmi explică: nu numai că, dacă deschizi subiectul într-un cerc de prieteni, descoperi că oamenii au păreri diferite şi le argumentează cu convingere, dar au apărut şi unele comentarii în ziare pe tema asta. Pentru că problema e complexă: comportă aspecte de marketing (cei care cer 20 de cenţi pe paharul cu apă şi îi trec pe nota de plată ar putea să-i includă în preţ altfel şi să-ţi „prezinte“ paharul cu apă drept gratuit), de eficienţă a muncii (dacă fiecare client îl trimite pe chelner după cîte un pahar cu apă, acesta nu-şi mai poate face alte treburi mai importante), de tradiţie (să-i oferi un pahar cu apă oaspetelui care-ţi calcă pragul e un semn de elementară ospitalitate)."
Solomon Marcus intreaba Cine este pe bancnota de 10 lei? . Voi stiti?
In sfirsit prind textul Mariei Iordanescu, Un alt tip de muzeu . Re-cititi-l.
Cristian Ghiunea il recomanda pe Dan Ariely(Predictably Irrational si raţionalitatea benefică – Avantajele neaşteptate ale sfidării logicii la serviciu şi acasă. ), Ce bine că sîntem proști! . Cititi articolul – si apoi probabil o sa cumparati si cartea.
Andrei Gaitanaru pledeaza pentru religia in scoli in "Cum discutăm cu un secular-umanist?". Eu as fi de acord cu studierea istoriei religiilor – dar nu a religiei( care? de ce?)