Timpul de joaca al copiilor si invatarea

Nu sunt de acord cu educarea copiiilor in stil John Stuart Mill : “At the age of three he was taught Greek.[7] By the age of eight he had read Aesop’s Fables, Xenophon‘s Anabasis,[7] and the whole of Herodotus,[7] and was acquainted with Lucian, Diogenes Laërtius, Isocrates and six dialogues of Plato.”

Dar nu sunt nici de acord ca tot ceea ce are de facut un copil este sa se joace si atita tot :”

Timpul de joacă, resursa de protecție a personalității, mult mai importantă decât temele de școală”

Daca ati citit pina aici, e suficient. Ceea ce urmeaza e doar demonstratia inconsistentei autorului articolului http://kristoflajos.wordpress.com/2014/04/04/timpul-de-joaca-resursa-de-protectie-a-personalitatii-mult-mai-importanta-decat-temele-de-scoala/  la discutia https://www.facebook.com/ignat.andrei/posts/10203331717391734?.

  1. Inconsistenta 1, argumente irelevante :
    • Spun ca un copil este copil pina la 10-11 ani. 
    • El replica ca este pina la 18 si imi da un argument “Studiati dvs Conventia ONU cu privire la drepturile copilului, art. 1:) si legea 272/2004:) sunt in tema:) “ .
    • Eu: Acestea doua NU precizeaza pina la cit este copilaria. Caut si gasesc http://ro.wikipedia.org/wiki/Copil – 14 ani. Bineinteles ca nu se mai revine cu argumente, doar “este in tema”
  2. Inconsistenta 2, argumente in schimbare:  Argument / contrargument / schimbare al primului argument cu altul, doar doar va gasi ceva.
    • El: “ma intreb cum invata un copil matematica fara joaca “.
    • Eu : “invățați dumneavoastră un copil cu joaca înmulțirea “.
    • El: “eu invat copiii inmultirea prin dans:) va invit la cursuri:) “
    • Eu: “Aștept joaca pentru 7×8=56 . Apoi pentru orice alta înmulțire. Apoi vreau timpul necesar pentru a sti pe de rost, prin învățare prin joacă, a tablei înmulțirii”
    • El :”Va invit la cursurile organizate de asociatia Invata sa zbori:) poate va ajuta mai bine un specialist in domeniu:) dl profesor Florian Colceag:) profesor de matematica:)”
    • Deodata a schimbat macazul. Acum nu mai e dans, ci altcineva care invata matematica . Presupun ca nu prin dans Winking smile
  3. Inconsistenta 3, lipsa de experienta: Presupun ca nici unul dintre preopinenti nu are copii care au trecut de clasa a doua – nu au raspuns la “Se pare ca nu ați avut copii in clasa a doua. E obligatorie tabla înmulțirii”  . Aceasta este , daca nu interesant , cel putin deranjant. Discuta din ceea ce li se pare  – nu din experienta. Si da – am un copil in clasa a patra  care a invatat pe de rost tabla inmultirii ( pe cea cu 1 si cu 10 si-a dat seama singur care e regula ;- ). Dar  7*8 = 56 trebuie invatata pe de rost. La fel 8*3 si altele.

 

Daca ipoteza ca un copil este copil pina la 18 ani, atunci astept teorema celor trei perpendiculare si seriile Taylor prin dans. Sau , oricum, prin joaca .Si da , pentru mine matematica este un joc intelectual . Dar nu pentru toti copiii. Si, oricum, nu vreau o definitie tautologica.

Repet ce am spus acolo:”există timp de învățat si există timp de joacă”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *