Angajati si angajatori – expectatii diferite

Cred ca intre angajati si angajatori este o diferenta de viziune.

image

Mai intii, despre mine, ce imi doresc de la un job:

  1. Salariu bun ( adica >  medie de pe piata – experienta se plateste …)
  2. Munca interesanta – greu de definit. Dar , in principiu, legat de software.
  3. Sef OK –se defineste prin citiva “nu” – nu incepe sedintele la ora 18, nu urla la tine, – si citiva “da” : il intereseaza cum se rezolva problema, intelege ca exista ”audiatur et altera pars"

Marturisesc ca este destul sa ma satisfaca macar 2 din 3  – dar cu siguranta nu 1 din 3 .Oricum, iti poti da seama de sef de la interviu din ce categorie face parte.

Se pare ca perspectiva angajatorilor este un pic diferita … Scrisesem odata despre Mercenarii din software , in care Radu Georgescu ii facea mercenari pe cei care plecau pentru 200 de euro.  Si , de pe twitter  am dat de Dragos Roua, care scrie si el ce isi doreste de la un angajat :

“Does that person need a job? I often found people, highly skilled people in fact, with a congenital laziness. It seemed that the higher the skills, the lower the motivation to work. Most of the people think if they have a degree or acquired a specific skill, their presence is enough to justify  paycheck. Wrong.

Does that person was a loyal one? In the online field the change is continuous. Technology changes, companies are merging and markets are melting. If you have a long term plan you need reliable team mates. If a guy is willing to go to the next “50 bucks over” job offer, better know that before he’s actually leaving, and save your future plans.

Is that person willing to learn? It’s incredible how people without even a college degree can learn tremendously under the right conditions. In fact, half of my employees didn’t have a college degree, but they manage to learn programming, management, operations and do that for years. It’s not a diploma you’re hiring, it’s about a real person and his potential.”

Prima e OK – si eu vin la servici sa muncesc  – caci imi place ceea ce fac si pentru ca sunt platit pentru asta.

A treia iar este adevarata  – lumea este in continua schimbare – iar in IT munca nu este usoara – numai cind ma gindesc la cite lucruri noi a bagat MS in .NET din 2001 …

Dar cu ce nu ma impac este a doua. “Loyal” . Sa incerca sa explic de ce:

  1. In orice fel de relatie loialitatea se obtine / se pastreaza cu greu. A vrea loialitate doar pentru salariu – e cam mult.
  2. Relatia intre angajat si angajator este una baneasca( vezi definitia pentru job : An economic role for which a person is paid). Angajatul a venit la tine ca sa munceasca PENTRU a obtine bani, nu pentru loialitate. Altfel,angajatul LOIAL ar trebui sa ramina si daca ii scazi salariul cu acei “50 bucks “. La limita – ar trebui sa fie loial si daca nu l-ai plati deloc ?
  3. Sa incerc sa explic altfel pe un exemplu de business: Sa zicem ca avem firma A si firma B. Firma A presteaza servicii (de curatenie , sa zicem ) catre firma B. Firma B plateste  firma A lunar cu conditii asemanatoare contractului de munca. Dar firma B vrea, in plus, loialitate , pe modelul dinainte : Daca firma A gaseste alta firma pentru care face acelasi serviciu cu “50 bucks” mai mult si nu poate deservi ambele firme ( sa zicem ca e criza de personal calificat) , ar trebui sa nu renunte la firma B si sa nu ii ceara mai mult. I-as propune lui Dragos Roua sa conduca firma A…si sa ne spuna pe urma detalii.

Concluzie : Cum iti motivezi oamenii sa stea in firma – este treaba fiecaruia. Eu am spus ce ma motiveaza (in plus, primesc si masaj gratuit la birou !). Pe altii, probabil , altele. Dar asta e treaba celui de la interviu sa intrebe. Oricum , pe criza asta nu e greu sa ii pastrezi – dar sfatul meu este angajatorii sa fie atenti la urmatoarea expansiune 

Tu, mon semblable, — mon frère ,esti angajat ? Daca da , ce te motiveaza  sa stai la serviciu ? Si, pentru cei 0.001% angajatori care apar aici , ce iti doresti de la un angajat?

2 thoughts on “Angajati si angajatori – expectatii diferite

  1. E ok ca oamenii sa aiba pareri diferite unii de altii, si sa si le si exprime, asa cum ai facut tu.

    Eu vorbeam despre mai multe lucruri acolo, probabil ca doar asta ti-a atras atentia, ai scos fragmentul din context si te-ai jucat cu el pe blogul tau. Cee ce, repet, e cat se poate de ok. Ideea din postul meu era: "echipele nu au legatura cu rezultatele ci cu relatiile dintre oameni" si e vorba de experienta de 10 ani pe care am avut-o cu propria mea afacere. Exemplul tau de final cu firmele care presteaza serviciile de curatenie n-are nici o legatura cu tipul de relatie care se stabileste intr-o echipa. E vorba de o prestare de serviciu reglata de cerere si oferta, adica de piata.

    Loialitatea intr-o ecihpa e necesara atunci cand comunici clar obiectivele tale celorlalti si cand obiectivele sunt de lunga durata (2-3 ani, cel putin). Extrem de greu sa ajungi departe daca nu reusesti sa loializezi oamenii si cu alte lucruri in afara de bani, pentru simplul motiv ca banii se pot termina la un moment dat indiferent de actiunile tale. Nimeni nu te opreste sa te duci la urmatoarea oferta daca asa vrei tu, e normal si multi o fac.

    Modul in care iti exprimi necesitatile (repet, ca sa nu avem probleme cu sensibilitatile, mod cat se poate de ok) ma face sa cred ca ai fi mai degraba inclinat catre a-ti face propriul business, si nu pentru a munci "la patron". Chiar cred ca acum ai o oportunitate, contextul asta de criza e extrem de favorabil pentru oameni curajosi, cu capul pe umeri si ambitiosi. Pari sa le ai pe toate trei.

  2. Multumesc pentru feedback
    In momentul in care spui "Extrem de greu sa ajungi departe daca nu reusesti sa loializezi oamenii si cu alte lucruri in afara de bani, pentru simplul motiv ca banii se pot termina la un moment dat indiferent de actiunile tale." – incepe sa sune altfel.
    Cit priveste munca la patron, presupun ca astept un pas inainte…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *