Factura electronica

In principiu mi se pare o idee buna sa iti tii facturi electronic(FE). Ca de obicei, practica bate teoria. Am incercat sa fac o evidenta simplista a costurilor si iata ce a iesit

 

  Fact obisnuita Fact Electronica Observatii
Emitere Imprimanta + consumabile + energie PC (presupun ca vine odata cu ERP-ul existent) Energie PC + energie Server  
Depozitare Incapere Baza de date Cresterea pe volum este nesemnificativa in cazul facturii electronice, avind in vedere costul Hard diskurilor acuma
Backup Incapere? Backup electronic In cadrul FE poate fi si arsa pe CD-uri in fiecare saptamina si depozitate.
Regasire In functie de cei care arhiveaza si de proceduri standard In functie de programul informatic, dar destul de rapid Programul poate impune o ordine. Incaperea, nu!
Cost implementare Timpul oamenilor + training asupra modalitatilor de arhivare Costul programului  + training  
Audit Nu se cere Se cere  
Costuri initiale 0 9000 RON + cost auditor  

De ce scriu acest articol ? Pentru ca devine evident ca NU oricine isi poate permite sa dea 9000 de RON pentru asa ceva … deci pentru (micro)ISV si IM(M) moare din start, desi, teoretic, ar fi fost o buna ocazie de a scapa.

In plus, cei care or sa aiba servicii pentru emitere factura electronic or sa aiba un pret mai mare-  spunind  : e OK, poti sa le faci si singur electronic – dar vezi ca noi iti dam la o fractiune din cit te-ar costa – 9000 …

Link : http://www.avocatnet.ro/content/articles?id=16114

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *