De la bloc ma intreaba daca vreau sa imi pun contor personal de gaze. Spun ca da. Imi dau telefon cei de la o companie privata de gaze pentru ca sa vina. LE spun ca saptamina aceasta nu, insa saptamina cealalta e ok. Sa ma mai contacteze. Imi dau telefon luni – ca ar veni cam pe miercuri – joi. Perfect, spun eu. Mai dati-mi telefon cu o zi inainte. Uit – si joi dimineata la ora 9:29 ma pomenesc cu un SMS – citez:
“<Firma> suntem. Nu va aud. Programarea a iesit pentru miine , Va cotacteaza un coleg pt. ora. Multumesc!”
Bineinteles ca uit intre timp.
Vineri dimineata ma pomenesc cu un telefon: “Sunt <nume> de la <firma> pentru instalare contor. La ora 11:00 sa fiti acasa sa debransez si la ora 13 vin cei de la Distrigaz.”
Bineinteles ca am ripostat pe loc: “ De ce nu mi-ati spus inainte?”
– Nu v-a anuntat colega ieri?
– Ba da, dar nu ora.
-Pai trebuie sa fiti acasa – ca nu noi facem programarile.
– Ok – imi platiti dvoastra ziua de munca?
(Tacere)
– Ce ?
– Pai daca dvoastra imi facxeti programul cind si cum unde trebuie sa fiu , atunci inseamna ca trebuie sa ma platiti.
(ridicand tonul)
– Dvoastra ati primit anuntul ca azi venim si trebuie sa stati acasa sa ne asteptati cind venim! Si, pe deasupra, Distrigaz face programarile cind doreste ( <Firma> la care lucra <nume> se numeste altfel – totusi trebuie sa conlucreze cu Distrigaz)
– Eu nu pot sta acasa toata ziua ca dvoastra sau Distrigaz v-ati programat . Ca sa va platesc operatia trebuie sa ma duc la servici.
(ridicand tonul)
– Azi la ora 11 sa fiti acasa !
Discutia a mai continuat in acelasi spirit– i-am spus la un moment dat ca eu nu mai vorbesc daca urla la mine. A spus : Buna ziua (urlind) si a inchis.
Ma pomenesc cu telefon de la operatoare a <firma>:
-Puteti sa fiti acasa la 11 si la 13?
– Nu stiu – o sa vad.
– Nu noi stabilim programul Distrigaz.
– Ok. Daca nu sunt acasa, atunci reprogramati
– Distrigaz o sa va incarce la factura ca nu ati fost acasa cind a programat
-Dna , asta e problema mea cu Distrigaz, nu a dvoastra.
Pina la urma tipul urlator a venit cu Distrigaz si a fost bona acasa.
La sfirsit i-am dat telefon
– Totul e ok?, il intreb eu.
– Da – si ati vazut ca am avut dreptate ? , intreaba el
– Da, dvoastra aveti intotdeauna dreptate.
Tonul a fost impaciuitor. Nu si-a dat seama de sarcasmul cuvintelor.