CaptureMylog–treilea deadline si post mortem

Al treilea termen era lansarea efectiva.

Ca de obicei, lansarea a fost cea mai grea. Aveam logger-e( java si .net) , appender-e( log4net, log4java, nlog), http handler pentru asp.net  dar sa facem site-ul, sa ii dam o forma, sa punem site-ul sus… a fost o intreaga tevatura. Pentru ca am incercat sa il facem cu ceva ce nu stiam. Cineva dintre noi a ales Orchard ca sa faca site-ul de prezentare – si a spus ca il integreaza cu PayPal, cu site-ul original , cu …Ceilalti am luat parti mai mici ( nuget, tutoriale ). Cu 2-3 zile inainte ( si 1 aminare) cel cu Orchard a anuntat ca nu i-a iesit nimic. Asa ca a trebuit sa fac site-ul de prezentare de la 0 cu MVC. Nu a fost greu  -dar nici usor – a iesit in 4 ore.

Mai mult, integrarea tutorialelor a pus o problema: le facusem in Word dupa acelasi model. Dar cum in transpuneam in HTML fara sa stricam pagina? Caci generarea de HTML din Word adauga tot felul de css in pagina – care pot strica design-ul original. Altcineva a venit cu o idee cistigatoare : transformam in HTML si punem in iframe.

Asa ca in MVC a iesit ceva de genul
public virtual ActionResult Tutorial(string Id)
{
IframeHelper fh = new IframeHelper();
fh.FindAfterId(Id, Links.Content.wordDocs.Url());
return View(fh);
}

Iar view-ul verifica daca exista pe disk si afiseaza fie iframe, fie ca o sa vina tutorialul ASAP:

@if (Model.ExistsOnDisk)
{
<h2>Tutorial about @Model.id </h2>
<iframe src=”@Model.FileName” width=”100%” height=”2000px” style=”background-color:White”></iframe>
}
else {
<h2>Tutorial about @Model.id coming soon!</h2>
}

Si asa a iesit http://www.capturemylog.com/

Postmortem:

 Ce am facut bine:

1. tinerea de planuri si de termene – cine nu face, out

2. incercare de a fi cit mai simplu pentru utilizator instalarea

3. Intilniri regulate – un fel de SCRUM

Ce am facut prost:

1. Nu lasi pe cineva care nu are experienta cu un CMS prea mult timp. Si nu suporti aminarile pe motiv ca e complicat.

2. Nu lasi pe ultima ora interfata cu utilizatorul – se poate intoarce impotriva ta.

3. Codul – deocamdata e cam adunatura – facut la repezeala, integrat la repezeala , nedocumentat. Trebuie refacut , probabil.

Concluzie finala:

a)Multumesc lui Zoli Herczeg ca a organizat acest concurs.

b)A fost o experienta placuta . Si , inafara de faptul ca am reusit sa il facem, am reusit si sa cistigam premiul al treilea la “Afacerea ta , faima ta”  . ( inca nu s-a updatat http://www.microsoft.com/romania/afacereatafaimata/competitie.aspx )

3 thoughts on “CaptureMylog–treilea deadline si post mortem

  1. Ar trebui investit/cumparat un Design + Branding professional.

    Exista atatea locuri in care se gasesc freelanceri specialisti : dribbble.com, forrst.com etc.

    Conteaza foarte mult identitatea unui produs si in plus ajuta enorm la marketing lui si investitia in design se va vedea.

    Desi pe client il intereseaza ce stie sa faca produsul si cat de “smart” este , experienta traita prin UI/UX poate sa aiba efect in decizia finala de a cumpara produsul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *