Sunt de ceva timp moderator pe asp.net/forums si participant la comunitatile din Romania : ronua.ro, sqlserver.ro, itboard.ro, programare.org
Daca vreti sa capatati ajutor mai repede , cred ca ar fi folositoare urmatoarele sfaturi:
- Descrieti pe scurt problema in titlu. Cele mai proaste titluri sunt “Ajutor”, “Help” , “Problema”. Potrivit ar fi “Skin-uri pentru WinForms”
- In subiect descrieti care sunt ipotezele in care lucrati, cum ati incercat sa rezolvati problema si unde v-ati oprit. De asemenea, ar fi bine sa spuneti si ce ati cautat pe goobing ca sa gasitit o rezolvare.
- Daca primiti un raspuns, tratati-l cu consideratie. Omul respectiv si-a luat din timpul propriu ca sa va raspunda.
- Nu dezvoltati problema ulterior , la genul “Si dupa ce am inregistrat in sistem data comenzii, cum ii trimit email?”. Deschideti un nou thread pentru asta. Riscati sa nu va raspunda nimeni la o intrebare care nu mai are legatura cu subiectul principal.
- Chiar daca aveti emailul personal al celui care v-a raspuns, nu trimiteti email pentru probleme care nu apar pe forum. Puteti trimite multumiri – dar nu umpleti emailul omului cu toate problemele voastre.Riscati sa nu va mai raspunda deloc.
- Multumiti daca ati primit raspunsul corect.
Mai multe detalii aici : http://forums.asp.net/t/1180041.aspx
Ai perfecta dreptate – pacat ca in ziua de azi tot mai putina lume a auzit de netiquette, de ex.:
http://www.parashift.com/c++-faq-lite/how-to-post.html